دولت خدمت

ای اهل حرم میر و علمدار نیامد

چهارشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۲، ۰۴:۳۶ ب.ظ
ای اهل حرم میر و علمدار نیامد

سقای حرم سید و سالار نیامد

هدف قیام ابا عبدالله علیه السلام

آنچه از مجاهدتها و ایثارهای امام حسین علیه السلام و یاران او به نمایش درآمد، همه برای این بود که انسانها کمال یابند، برای این بود که موانع رشد و هدایت بشر برداشته شود و راه نورانی خداپرستی، عشق و عدالت و ایثار به بشریت نشان داده شود. به همین دلیل، عاشورا و کربلا یک دانشگاه عظیم در همه اعصار و در برابر همه بشریت است؛ که معلمان آن آل الله هستند و مدرس اول آن حضرت حسین بن علی علیه السلاماست.

بشریت امروز و تشنگان توحید و عدالت توجه کنند که چرا امام حسین علیه السلام، که سرور آزادگان و پیشتاز عشق، محبت، علم، معرفت، صبر، مقاومت و اخلاص، پاکی، فتوت و جوانمردی است و سرآمد و امام و اسوه است، خود و خاندان خود را در معرض شهادت و اسارت قرار داد؟ در برابر ستم ستمگران، ظلم ظالمان، انحراف منحرفان، غصب غاصبان و ناهیان از معروف و آمران به منکر ایستاد و فداکاری کرد؟ علت روشن است. امام حسین علیه السلام و یارانش به شهادت رسیدند تا یگانه پرستی زنده بماند، تا انسانیت برقرار باشد، تا مهر و وفا پایدار بماند، تا عشق و محبت در بین انسانها باقی بماند. او شهید شد تا ارزشهای الهی و انسانی بماند، تا راه بماند.

از سوی دیگر، در این میدان بزرگ حاضر شد تا عمق خسارت افرادی را که در مسیر شیطان و خودخواهی قدم بر می دارند، و عمق ناپاکی و قساوت کسانی را که دل به عبودیت شیطان می سپارند و گام بر پایین ترین مرحله سقوط انسانی می گذارند، به تاریخ نشان دهد.

به همین دلیل است که حسین علیه السلام پرچمدار هدایت و سفینه نجات همه بشریت است؛ نه تنها آن روز بلکه امروز و فردا و فرداها، حسین علیه السلام پرچمدار و میدان دار است و تا ابد باقی خواهد ماند و زمانی که فرزند برومندش حضرت مهدی عجل الله بیاید، او نیز با پرچم «یالثارات الحسین» قیام خواهد کرد و عدالت و خداپرستی را همگانی می کند.

دکتر محمود احمدی نژاد

  • خانم سخایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی